jaarverslag_2012 [2013-11-25 12:08]
jaarverslag_2012 [2013-11-25 12:10]

**5. Congres** \\ **5. Congres** \\
-De vereniging richtte haar 38e congres in op 24 november 2012 in het Stadhuis te **Bree** met als thema: ​//​Dialecten,​ namen en geschiedenis in het Maaskempens-Breeërlands//​.+De vereniging richtte haar 38e congres in op 24 november 2012 in het Stadhuis te **Bree** met als thema: //​Dialecten,​ namen en geschiedenis in het Maaskempens-Breeërlands//​.
 Vijf lezingen en een door gidsen geleide stadswandeling met bezoek aan het stadsmuseum van Bree vormden samen met de huishoudelijke vergadering de voornaamste elementen van het programma. Het aantal aanwezigen lag met 50 iets onder het gemiddelde van de voorbije jaren. Voor de inhoud van de lezingen verwijzen we hier naar het verslag van het congres (zie verder). \\ Vijf lezingen en een door gidsen geleide stadswandeling met bezoek aan het stadsmuseum van Bree vormden samen met de huishoudelijke vergadering de voornaamste elementen van het programma. Het aantal aanwezigen lag met 50 iets onder het gemiddelde van de voorbije jaren. Voor de inhoud van de lezingen verwijzen we hier naar het verslag van het congres (zie verder). \\

**9. Website** \\ **9. Website** \\
-In de loop van 2009 heeft de vereniging een nieuwe website in gebruik ​genomen. Die is zoals voorheen te bereiken op www.vldn.be en wordt in de loop van het jaar telkens ​geüpdatet door bestuurslid Patrick Slechten. In 2012 zijn diverse berichten toegevoegd aan onder meer de nieuwsrubriek,​ titels van nieuwe publicaties en links naar andere dialectologische en/of naamkundige websites. \\+Sinds 2009 heeft de vereniging een nieuwe website in gebruik. Die is zoals voorheen te bereiken op www.vldn.be en wordt in de loop van het jaar continu ​geüpdatet door bestuurslid Patrick Slechten. In 2012 zijn diverse berichten toegevoegd aan onder meer de nieuwsrubriek,​ titels van nieuwe publicaties en links naar andere dialectologische en/of naamkundige websites. \\

**10. Congres 2013** \\ **10. Congres 2013** \\
 Het congres wordt gehouden op 23 november 2013 in het Gallo-Romeins museum in Tongeren. Het thema is: //André Stevens: 100 jaar Limburgse dialectologie en naamkunde in beide Limburgen//​. Het congres wordt gehouden op 23 november 2013 in het Gallo-Romeins museum in Tongeren. Het thema is: //André Stevens: 100 jaar Limburgse dialectologie en naamkunde in beide Limburgen//​.